Saturday, September 19, 2009

Jag kan, jag vill jag törsch


Sitter i ett mörkt rum med levande ljus och en SLÄCKT tv. Framsteg. Jag slog på den en stund för att se på 'Control' och lämnade herr Perssons självbiografi oläst på bordet. Den gripande historien var precis vad jag behövde en fredagkväll när jag vågar vara heltsjälv och till och med dissa alla msn konversationer för att koncentrera mig på en film. För en gångs skull såg jag från början till slut. Scenerna med tårar är det som stannar kvar, de gjorde hela filmen i sig. Hans mänsklighet helt enkelt. Nu lyssnar jag på Joy Division och tror jag blivit lite såld igen.

Varför brinner ljus snabbare vid ett öppet fönster?

Annars är allt väl. Samma men ack så olika är jag och jag där jag går runt och äventyrar i småsakerna. Har jobbat på nollesittning ikväll för att överleva årets bästa idé att bara läsa på halvfart, som blir helfart med x-jobb som hägrar. Idag var jag i biblioteket och letade efter en stor inbjudande bok med texten: 'Hydraulic for Dummies'. En sådan gick inte att finna utan fick gå därifrån med en väska nerdtyngd av ytterligare en hög obegripliga formler som bara finns för att de ser bra ut. En tävlan om biljetter till bokmässan blev en tröst tillsammans med drömmar om mer tid att läsa. Halvfart, jomenvisst det kan vara årets bästa idé!

No comments:

Post a Comment