Wednesday, July 1, 2009

Dags för nya skor

1 juli och det är dags för nya roller. Samtidigt som Sverige går in i ordförandeskapet för EU och Carl Bildt citeras i Daily Star, så trippar jag nu in i mitt år som vicesexmästare. Vår praktik börjar även officiellt idag, så det känns lite extra att det sitter nya skor på fötterna. Även om jag nästan helt nu lyckats gå in i arbetskängorna vi fick i förra veckan =)
Rädd? Hey ja! Ansvar kallas det!!

Sitter på kontoret och jobbar med vårt första uppdrag. En lagom stor första uppgift som kräver infosamlande från olika områden och en förståelse för hur allt jobb hänger fin fint ihop. Eller inte alltid så fin fint, som ny oerfaren praktikant är det såklart att se den där fina baletten alltid. Vem ansvarar för vad? I vilken ordning görs saker? Och vem bestämmer egentligen när maten i kylen ska slängas? Som ett välordnat myrstackskaos. Innan förstoringsglaset ställt in skärpan gäller det bara att ha is i magen och acceptera att det är okej att vara lite rädd i början. Rädd för allt utom att ställa frågor!

"To tell you the truth!!..." så var jag på partiii hos italienska flygbataljonen inne på FN campen i måndags. Vi var ett gött gäng och jag var laddad, med nygjort id-kort och allt! Hellikoptrar, sangria och militäruniformer så långt ögat nådde. Lite bissart sådär men med dans och galna foton kan det inte gå fel. Vi fortsatte kvällen nere på Al Fanar där jag bland annat trollade ner en stol i vattnet och vi sjöng nationalsånger. Det är vänner. Vänner som guidar mig på bra vägar i identitetsdjungeln som alltid förvirrar lite på en ny plats.

Thaiboxningen kom äntligen igång igår. Bland svett och strech i ströavbrottsmörker så njöt jag galet mycket! Mohammed har varit på VM-äventyr i Madrid och vunnit silver. Så vi drog med honom för den traditionella fruktcoctailen och skålade för världens bästa lärare. En fin t-shirt hade Lucia och Ophelie fixat som vi alla skrev under på. Ikväll är det cookingclass och film på Lamyas tak. Mexicansk afton blir det!

Mina älskade gympaskor har gått sönder. Hela sulan lossnade på min långpromenad med Malin här om dagen. Jag sörjer djupt.

No comments:

Post a Comment